onsdag den 27. april 2011

Jonas' highlights

Mit hoved gør ondt. Jeg stirrer op i det hvide loft som principielt kunne være loftet i hvilket som helst af de mange hundrede HCØ værelser, men jeg er rimelig sikker på at dette er mit eget.
Jeg får mig slæbt ned på volleybanen, vi skal spille semifinale. Det er koldt. Jeg er elendig til volleyball, et æsel med en ketcher ville være mere bevendt til smashing end mig. Løsningen er klar: iklæde sig halvdelen af min garderobe incl. vinterjakke, råbe og skabe mig åndssvagt på sidelinjen mens de andre spiller, og drikke mig i hegnet - igen.
Vi taber.
Tordis og Anne kommer forbi - givet min bjørnelignende tilstand bliver de til mine honningkrukker... mmmmm honning.
En hanekam kan igennem støvregnen skimtes i der fjerne, den nærmer sig. Erfaring siger at denne typisk er associeret med militære budskaber eller våbendemonstrationer - denne gang var det begge, obersten ankommer.

Det er mørkt udenfor, det må være aften, jeg er fuld - igen. Kasper og jeg er på vej ned på Huset, hvorfor ved jeg ikke, det var sjovt der hvor vi var. Vi møder obersten i trappeopgangen, hun melder at huset er proppet og luftfugtigheden er højere end i en behåret mands armhule i et tyrkisk bad.
Vi går til Sarges køkken hvor vi drikker, spiller kort og pisser ud af vinduet - med andre ord ren råhygge.
-sort hul -
Jeg kigger på Kasper, han sidder ved siden af mig med åben mund og store øjne dybt fikseret på den anden side af bordet. Jeg kigger derover og får samme mimik. Sarge sidder på bedste machomaner med åben skjorte og hhv. Obersten og Anne under hver arm og snaver med dem på skift. Der lægges op til trekant, Anne får ålen på. Sarge og obersten går ind på sarges værelse.
Efter nogle minutter går jeg derind for at se hvad de har gang i, de snakker. En brun flaske fanger mit blik, er det mjød?? Jeg tager flasken, sætter mig på gulvet og drikker... Mmmm honning. Jeg læner hovedet tilbage og stirrer op i det hvide loft. Dette kunne principielt være hvilket som helst værelsesloft på HCØ, men jeg er rimelig sikker på at det er mit eget.

Ingen kommentarer: