onsdag den 27. april 2011

Obersten om manglende gummikylling

Kaptajnen og jeg har talt om, at jeg skal komme over til fleredagesfest på det kollegium i Odense, hvor han bor. Et par dage efter modtager jeg to invitationer fra ham på Facebook. En til en flaghejsning klokken lort lørdag morgen. Og en til tømmermandsfilm lørdag eftermiddag. Vi skal se Watchmen, som han har talt om i månedsvis. Jeg melder mig selvfølgelig til begge dele. Der opstår en diskussion om, hvad man skal have på til flaghejsningen, og det gør, at jeg kender en lille smule til de andre deltagere allerede inden, jeg dukker op i Odense.
En fyr der hedder Jonas og som ud fra sit profilbillede ser ud til at have ret lækkert hår, skriver, at han vil iføre sig gummikylling. Jeg tvivler på, at det er muligt, men han og et par andre insisterer på, at Jonas’ muligheder i den retning er ubegrænsede!
Da Kaptajnen og jeg fredag eftermiddag marcherer ind på kollegiets grund, forventer jeg derfor et inferno af jeg ved ikke hvilken slags. Vi er ved at gå forbi en volleyball-kamp, da Kaptajnen peger på en mørkhåret fyr i brun vinterfrakke, og vi ændrer kurs hen mod ham. Det viser sig at være Jonas. Det er maj måned, og selvom Odense ikke ligefrem er en solskinsø, vurderer jeg alligevel, at Jonas må have overdrevet sit behov for at klæde sig varmt på. Jeg spørger til den manglende gummikylling, og han forklarer mig alvorligt og med en øl i hånden, at den er i Peru eller sådan noget. Han har forsøgt at kalde den hjem, men den vil ikke. Det giver mening for mig. Og jeg beslutter mig for, at det så er ganske rimeligt, at han i stedet har taget vintertøj på. Hans påklædningsmuligheder er jo ubegrænsede! Vi bliver stående og sludrer lidt og sviner volleyball til sådan generelt, og jeg bliver en lille smule svimmel, fordi Jonas svajer så meget. Det går op for mig, at festen startede for et par dage siden.

Ingen kommentarer: